سبک مراسم عروسی


۷ سبک برگزاری مراسم عروسی / از بوهو تا وینتیج

عمارت و باغ تالار مجلل دانیال

توسط user1 — منتشر شده در تشریفات مجلس در ۲۶ دی ۱۴۰۱

سبک مراسم عروسی
 

امروزه برگزاری عروسی در باغ تالار های مجلل، لوکس و برتر با طراحی و دیزاین خاص ترند هستند. اصولا تعیین مکان زیبا و شیک برای برگزاری مراسم یکی از اولویت ‌های خانواده‌هاست؛ مسئله مهمی که حتما باید در نظر گرفته شود روند صعودی قیمت باغ تالار است که ممکن است خیلی از خانواده‌ها را دچار مشکل کند.

۷ سبک برگزاری مراسم عروسی / از بوهو تا وینتیج

ما اینجا هستیم که برای به حداقل رساندن هزینه‌های مراسم های باشکوهتان شما را یاری کنیم. در ادامه ۷ سبک برگزاری مراسم عروسی را بیان میکنیم:

باغ تالار

  1. سبک بوهو

سبک بوهو یک سبک جذاب، متنوع و در عین حال آرامش بخش است. این سبک از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و تا حد زیادی از سبک سنتی به دور است. رنگ های گرم متنوع مانند نارنجی، قهوه ای، کرم و … در این سبک خود نمایی می‌کنند.

سبک مراسم عروسی

باغ تالار بوهو

باغ تالار بوهو با طبیعت در ارتباط است یعنی عروسی در فضای باز مثل باغ تالار یا روستا برگزار ‌می‌شود. این مراسم به دور از استرس است و حس آرامش را به افراد القا می‌کند زیرا زوجین با سلیقه و طراحی خود می‌توانند دیزاین مراسم خود را طراحی کنند و مینیمال بودن یا نبودن آن به میزان بودجه آن‌ها بستگی دارد. برای زیبایی مراسم و ایده‌های نو کافی است از طبیعت بهره بگیرید. این سبک از عروسی سبک جادویی نیز نام دارد زیرا تشریفات به شکل دلخواه انجام می‌شود و در عین حال بسیار مقرون بصرفه است.

  1. سبک روستیک

سبک روستیک بیشترین ارتباط و هماهنگی را با طبیعت دارد. روستیک تمرکز بر ایجاد یک فضای آرامش بخش با استفاده از چوب، سنگ، برگ و سایر عناصر ارگانیک دارد. در این سبک تمام اجزایی که برای دیزاین مراسم عروسی  بکار گرفته می‌شود، به تنهایی زیبا و خیره کننده هستند زیرا از عناصر طبیعی در طراحی لوازم استفاده می‌شود.

طبیعتا در برگزاری مراسم عروسی روستیک ، رنگ های خاکی زیادی استفاده می‌شود. رنگ‌های سبک روستیک به رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی، بنفش و … تمایل دارند، بنابراین این رنگ‌ها معمولاً با سایه‌های گرم‌تری مانند زرد یا نارنجی ترکیب می‌شوند. جالبی این سبک این است که بدون استفاده از رنگ های زیاد، تنوع زیادی می‌توانید داشته باشید.

سبک مراسم عروسی بوهو

باغ تالار روستیک

استفاده از صندلی‌های چوبی، فانوس، تزئینات کنفی، ظروف شیشه ای، گل آرایی و … جلوه جذاب و باشکوهی را به ارمغان می آورد. برای پذیرایی در باغ تالار روستیک می‌توانید از قهوه، نسکافه و دمنوش استفاده کنید؛ با این کار در طول برگزاری مراسم عروسی حس رضایتمندی خواهید داشت.

  1. عروسی مراسم عروسی سنتی

عروسی سنتی معمولاً شامل گل ها، شمع و یا شمعدان، ادویه جات، گلاب، شیرینی و آینه ای برای نشان دادن نوری است که به زندگی مشترک زوجین منعکس می شود.
در عروسی ایرانی به سنت های خانوادگی احترام می گذارند و در عین سادگی، زیبایی و عشق را تقویت می‌کند. دوستان، خانواده و حتی آشنایان گرد هم می آیند تا شبی به یاد ماندنی و پرشور را برای عروس و داماد جشن بگیرند. علاوه بر آیین‌های قدیمی، عروسی‌های ایرانی اغلب پذیرایی مجلل و مملو از ضیافت و رقص دارند.

عمارت مجلل دانیال

  1. عروسی های مدرن

عروسی های مدرن یک گزینه عالی برای عروس و دامادهای امروزی است. این تیپ از عروسی‌ها زیبایی شناسی و مد روز را به نمایش می گذارند. چه مینیمالیستی و چه آوانگارد، این سبک عروسی بسیار شیک و هنرمندانه است. برای این طراحی فقط کافی است تزئینات اضافی را کنار بگذارید برای مثال بهتر است از صندلی‌های بدون روکش پاپیون استفاده کنید و از دکوراسیون ساده برای برگزاری مراسم عروسی استفاده کنید.
لباس عروس و داماد هرچه ساده‌تر باشد، بهتر است. لباس ساقدوش‌ها نیز نیازی نیست که الزاما یکدست و ست باشند؛ بهتر است انتخاب لباس ساقدوش را به عهده خودشان بگذارید تا مراسمی متنوع  و مماو از زیبایی داشته باشید.

  1. عروسی ساحلی

عروسی ساحلی رومانتیک‌ترین مراسم عروسی است که طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید تمام قسمت‌هایی از ساحل را که در اختیار دارید استفاده کنید و دکوراسیون و گل آرایی دلخواهتان را در کنار ساحل اجرا کنید و لازم است از مشاورین و متخصص این امر نیز مشورت و کمک بگیرید. هزینه این نوع عروسی بسته به مکانی که انتخاب می‌کنید قاعدتا متغیر خواهد بود. حتما اقلیم آب و هوایی را در این گونه مراسمات مدنظر داشته باشید.
از محلی که برای قرار دادن صندلی انتخاب می‌کنید مطمئن باشید و سعی کنید از صندلی های چوبی استفاده کنید که حمل آنها برایتان راحت‌تر باشد و در عین حال زیبایی مراسم را چندین برابر کنند.

  1. سبک مراسم عروسی فانتزی

عروسی به سبک فانتزی بسیار شادی بخش است و 100 در 100 تجربه شیرین و به یادماندنی برای شما خواهد بود. فقط کافی است از انواع رنگ‌های شاد در گل آرایی، میز، صندلی‌ها و … استفاده کنید و خلاقانه عمل کنید. بهتر است برای اجرا کردن این سبک کارت عروسی، آهنگ‌ها و لباس‌هایتان شاد و انرژی بخش باشند.
از متفاوت بودن نترسید؛ فقط کافی است طرح دلخواهتان را اجرا کنید و از متفاوت بودن خودتان لذت ببرید و در ادامه خواهید دید که مهمانان نیز با شما همراه خواهند شد.

سبک مراسم عروسی

  1. عروسی به سبک وینتیج

سبک وینتیج بسیار زیبا و جالب است. در این مراسمات حال و هوای گذشته برای مهمانان یادآوری می‌شود. اگر از ماشین‌های کلاسیک و وسایل قدیمی و شیک در برگزاری مراسم عروسی‌تان استفاده کنید، مراسم کاملا متفاوتی دارید.
رنگ قرمز در این سبک بسیار پرکاربرد است. بطوری که رژ لب، لاک، دست گل و … باید به رنگ قرمز باشند. این سبک نوستالژی، طرفداران بخصوصی دارد.

سوالات متداول درمورد برگزاری مراسم عروسی

برای عروسی بهتر است چه لباس‌هایی را نپوشیم؟

  • پیراهن سفید یا هر چیزی که حتی نزدیک به سفید است. یکی از بدیهی ترین اشتباهات در مراسم عروسی همخوانی با عروس است.
  • جین یا شلوار جین
  • تمام مشکی
  • لباس‌های پر زرق و برق

چه چیزی در عروسی مهم است؟

تنها چیزی که در برگزاری مراسم عروسی شما مهم است این است که رسیدن به عشق خود را جشن بگیرید. مسلماً مهمترین چیز در مورد روز بزرگ شما این است که با عشق زندگی خود، بهترین دوست و شخص شماره یک مورد علاقه خود در جهان ازدواج کرده اید. از تمام جزئیات شگفت‌انگیز که می‌تواند عکس‌های بی‌نقصی را برای شما خلق کند، استفاده کنید.

چه کسی هزینه عروسی را پرداخت می کند؟

به طور سنتی، خانواده داماد اکثریت صورت حساب را بر عهده می گیرند، اما این مانع زوج های مدرن نمی‌شود که پس انداز خود را برای برگزاری عروسی مورد نظر خود خرج کنند.

 

مقالات مشابه

ماشین عروس
بهترین ماشین عروس
۱۳۹۸/۸/۲۰ mskh
 

یکی از مواردی که تهیه آن برای شب عروسی باعث دغدغه عروس و دامادهاست، بهترین ماشین عروس و تزئین آن است. این روزها که تجملات و زرق و برق حرف اول را در عروسی ها میزند، بسیاری از زوج ها سرگردان می مانند که واقعا بهترین ماشین عروس کدام است؟ تزئین ماشین عروس به چه […]

غذای لاکچری عروسی
غذاهای لاکچری عروسی
۱۳۹۸/۸/۱۳ mskh
 

مهمترین بخش یک عروسی پذیرایی و غذایی است که با آن از میهمانان پذیرایی میشود. این بخش تنها بخشی است که حرف و حدیث های زیادی بعد از مراسم به دنبال دارد و بنابراین انتخاب بهترین منو را تا حدی مشکل میکند. بسیاری از عروس و دامادها علاقمند هستند که منوی متفاوتی از دیگران در […]

تشریفات عروسی ایرانی
تشریفات عروسی ایرانی
۱۳۹۸/۸/۶ mskh
 

از آنجایی که برگزاری بی عیب و نقص و باشکوه مراسم ازدواج آرزوی هر زوج جوانی است ، بسیاری از زوج های جوان تصمیم میگیرند برای اینکه ریسک هرگونه انتخاب اشتباه را به صفر برسانند، برنامه ریزی و اجرای مراسم عروسی را به موسسات تشریفات عروسی ایرانی واگذار کنند. فعالیت این گونه موسسات تشریفات عروسی […]